Christy en Edwin op wereldreis

New York

De dag van vertrek (zaterdag 12 september):

Na een emotioneel afscheid op schiphol vlogen we om 10 uur naar Londen, waar we 7 uren moesten wachten om vervolgens in 8 uren verder te vliegen naar New York. In Londen hebben we een metro kunnen pakken die ons in 20 minuten naar het hart van de stad bracht. Ideaal, want zo hoefden we onze tijd niet te verdoen op het vliegveld. In Londen hebben we een paar uur rondgelopen, hier en daar een metro gepakt en op deze manier best veel van de stad kunnen zien. We waren er allebei nog nooit geweest, dus dit was een buitenkansje!

New York! (met een koninklijk tintje)

De vlucht naar New York met American Airlines ging heel goed. Comfortabele stoelen (voor Edwin ietsje minder), dekentje, kussentje en het eten was boven verwachting lekker! Niet zo heel veel geslapen (eigenlijk geen oog dichtgedaan), maar we hadden een eigen schermpje in de stoel voor ons waarop we zelf films konden uitzoeken. Om 8 's uur 's avonds New Yorkse tijd landden we op Kennedy Airport. Tot onze verbazing waren we binnen uurtje al door de douane! We hadden ons na alle horror verhalen al op het ergste voorbereid, maar dit bleek dus alles mee te vallen! Tassen ophalen, formuliertje invullen en.... Welcome to America!!!

Buiten snel een taxi gepakt, want we waren aardig uitgeput en wilden graag naar ons hotel.Het was al donker en vanuit de taxi hadden we een fantastisch uitzicht toen we op Manhattan afreden. Om 10 uur zette de taxi ons af voor ons hotel en konden we inchecken. Wat een tegenvaller bij binnenkomst van onze kamer! Wat een smerig hol!

Het raam was zo vies dat je amper kon zien of het buiten licht of donker was, en die wastafel!!! Nou check de foto's maar! Maar ja.... het was dan ook het goedkoopste van het goedkoopste in manhattan, dus we moesten het er maar mee doen en ach jah....alles went en we zullen op onze reis vast nog wel meer van dit soort dingen meemaken. Inmiddels hadden we er al bijna 24 uur opzitten en zijn we gaan slapen. We werden om half 7 alweer wakker en om half 8 's ochtends liepen we al door Central Park! Heerlijk!

We hebben de metro gepakt en bij times square hebben we kaartjes gekocht voor een bustour waarbij we 2 dagen lang in iedere sight seeing bus in en uit konden stappen.

Op een gegeven moment kwamen we in south manhattan bij hollandse kraampjes. Daar dus even uitgestapt en we vingen op dat koninklijke familie daar om twaalf uur zou komen! Lache! Daar dus een beetje blijven rondhangen, ondertussen ground zero nog even bezocht (lag een paar blocks verderop en zeer indrukwekkend! Lag vol met bloemen van de dag ervoor) en om een uurtje of half een kwamen ze eraan! We hebben Peter van der Vorst en Edwin Smulders maar een beetje gevolgd (die waren er natuurlijk ook). Alex en Maxima liepen vlak lang ons! We konden ze zo aanraken en Chris heeft maar even aan Maxima gevraagd of ze met haar op de foto mocht! En ja hoor! Echt geweldig!

's Middags hebben we een gratis ferry gepakt naar Governors Island, waar het Hollandse festival was, was op zich niet zo heel veel bijzonders, maar het was heerlijk weer, dus lekker wat rondgelopen en in het gras gelegen. ´s Avonds over times square gelopen (wat een gekkenhuis, maar fantastisch al die lichtjes en reclame!!!), even lekker wat gegeten en terug gegaan naar ons hotel. We voelden de lange reis van de dag ervoor toch wel!

Maandag ochtend weer vroeg op, een bustour gedaan en 's middags wezen shoppen. We hebben nog een huur auto geregeld bij Hertz en snel een tom tom aangeschaft, want dat leek ons toch wel handig (en inderdaad blijkt deze zeer handig te zijn). 's Avonds zijn we naar de bioscoop geweest (we hebben 7 jaar verkering). Harry Potter in IMAX - 3D. We waren alleen zo kapot dat we halverwege de film in slaap vielen....

Laura

Hey Ed en Chris,

Wat een mooie verhalen!! Echt iets voor jullie om de prins en de prinses te ontmoeten!

Geniet er lekker van en ben erg benieuwd naar jullie volgende verhalen! en foto,s!

x

Diana

Lieve Christy en Edwin,

Jullie zijn op wereldreis!! Wat geweldig!!
Ik ben net weer terug in Nederland van mijn 2,5 jaar durende sabatical.. dan wel niet door de hele wereld maar ondanks dat toch ook een fantastische tijd gehad en ik ga met pijn in mijn hart weer terug naar the reality.
Dus geniet, geniet, geniet
Ik wil jullie via deze weg heel veel plezier, avontuur en geluk toewensen op jullie reis.
Carpe Diem!!!
Liefs Diana

Edwin Smulders

Lieve Christy en Edwin,

Wat een leuk verhaal! Jammer van het vieze hotel. De volgende keer maar gewoon in hetzelfde hotel als Maxima en Willem Alexander slapen.

Uit eigen ervaring weet ik en mijn vriendin dat je onderweg vast nog meer van dit soort hotels tegen zult komen. Geniet er in ieder geval nog van want de tijd gaat sneller dan je denkt.

Dikke smakkerd,

van ons

Ama & Bert

Poppies!
Wat een mooie verhalen en super leuke fotos!!!
Helemaal Top! Bert en ik zitten nu op het vliegveld van Jakarta te wachten op onze vlucht naar Yogjakarta! Voor 8 euro onbeperkt eten (Nasi :), drinken en gratis internet! Ideaaal om jullie verhalen te lezen! Heel veel plezier , dikke kus Ama en Bert!

Ar

Tjee, het is nu al gaaf om jullie reis te lezen!
zomaar alex en maxima tegenkomen is ook niet verkeerd. Geniet van alles daar en je opdrachtjes blijven doen he Chris! Hier alles goed. Liefs vanuit Hilversum

douwe mantgum

Beste christy en edwin

even met je moeder de foto`s bekeken

prachtig

veel plezier

douwe

Bernd, Judith, Caro, Amber, Demi en Maarten

Hoi hoi,

Gefeliciteerd met je verjaardag!
Je kadootje krijg je 17 maart op Bali, ja we hebben geboekt! Vliegen 14 maart en vieren daar dan direct nog een keer oud en nieuw, doen ze op Bali 15 en 16 maart, er mogen dan geen lichten branden alleen kaarsjes en niemand mag werken!
Groetjes en een dikke tuut aan jullie twee van ons allemaal x