Christy en Edwin op wereldreis

Thuiskomst en vertrek

Het was een lange lange vlucht van twaalf uur zonder slaap en om half zeven 's ochtends landden we op Schiphol. Bij het uitlopen van het vliegtuig viel ons gelijk de kou op. Na maanden lang in je bikini en zwembroek geleefd te hebben is 7 graden wel even wennen. Maar te opgewonden om ons er druk over te maken liepen we door de douane alwaar een echte Hollandse blonde dame in ons volgestempelde paspoort keek en ons lachend welkom thuis heette! Wat een ontvangst na alle sceptische onvriendelijk douane praktijken van de afgelopen maanden! Vervolgens op naar de bagagebanden. Backpacks van de band gerukt, laatste buitenlandse geld voor Euro's omgewisseld en naar de ontvangsthal! Daar stonden onze moeders, Ed zijn broer Niels, Chris haar zusje Olga en vriendinnetjes Amarins en Suzanne ons op te wachten. Allemaal helemaal gelukkig en wij natuurlijk het meest!
In de auto op naar huis! Eigen bed, eigen keuken, eigen douche, onze heerlijke tuin. We kunnen niet echt zeggen dat we iets heel erg gemist hebben het afgelopen jaar, maar nu het zo dichtbij is klinkt het allemaal wel heerlijk! Onze mama's hadden heel lief ons paleis geschrobd en gepoetst, de tuin netjes gemaakt, bloemetjes neergezet en de koelkast lekker gevuld! Wat een schatten zijn het ook.
We werden thuis afgezet en daar sta je dan weer in je eigen huuske! Best vreemd in het begin, want de tv en internet hadden we afgesloten, dus het was best stil. Eerst het kacheltje maar aan. Kut! Kapot! De kachelman maar even laten komen. Gelukkig stonden binnen een kwartiertje Jeroen, Martha en Jetta op de stoep, dus er was gelijk weer volop gezelligheid!
's Middags geprobeerd even te slapen, want we waren ook alweer 40 uur wakker (lukte niet). 's Avonds bij Ed zijn ouders gegeten, daarna naar de jarige zwager om vervolgens de kroeg in te rollen waar onze vrienden een welkomstfeestje hadden georganiseerd! Wat een thuiskomst! Drie uur rolden we uitgeteld en voldaan ons eigen! bed in!
De volgende dag was Chris haar oma jarig en dus vroeg op om gezellig de hele familie weer te ontmoeten. 's Middags hadden we een afscheidsfeestje van een vriendin, de volgende dag een bbq en zo stond onze hele eerste thuiskomstweek uit feestjes, verjaardagen, weerzien met vrienden/familie, etentjes en alleen maar leuke dingen doen. Ondertussen moesten we wat voorbereidingen treffen voor onze Europa trip en zo vlogen drie weken met alleen maar gezelligheid voorbij. Maar we waren nog niet uitgereisd, dus met een totaal volgepakte auto vertrokken op we op 17 juni weer. Europabestemming 1: Denemarken.

Liefs Ed en Chris.

Douwe

Wat een prachtig verhaal weer.

Keep up the good work!!!!

Gerard

Hey, pas Americanos! Leuk om jullie in Oulu ontmoet te hebben, bedankt nog dat je de Bob was Edwin, helaas dat Oranje niet heeft gewonnen... Zelf heb ik uiteindelijk toch maar even de Russische grens en de Noordkaap aangetikt en en passant de 2 Duitse MZ-rijders nog ingehaald :-) Uiteindelijk een te gekke reis gehad. Nu weer werken...Pff.
Veel reisplezier jullie 2 nog, ben benieuwd naar het vervolgverhaal. groet Gerard

Bram en Ilse

Hallo Christy en Edwin.

Wij zijn van plan om in september 2011 een jaar op wereldreis te gaan.
Veel landen die jullie bezocht hebben staan ook op onze lijst!
Nu is onze vraag, wat zijn jullie met zijn tweeen kwijt geweest. Dan hebben wij een richtlijn. Want je hoort zoveel van andere mensen.
We weten dat het van je reisstijl afhangt, maar hopenlijk kunnen jullie ons een reactie geven.
kleineilie@hotmail.com

Ellen Smit

Hallo Chris,
Voor de Geldspecial, een bijlage bij diverse vrouwenbladen waaronder de Viva en Marie Claire, zoek ik een vrouw (25-55 jaar) die het leuk vindt in een kort artikel (1 pagina, met foto) iets te vertellen over haar (wereld)reis. Insteek: gevoel, beleving en daarnaast: geld, sparen. Human interest artikel met foto. Vind je het leuk om hieraan mee te doen? Mail dan uiterlijk 22 augustus een korte reactie naar Ellen Smit, elkasko@yahoo.com